BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Live Broadcast

Thursday, August 6, 2009

Kenapa Seseorang Itu Susah Untuk Bekerja Lama Dalam 1 Tempat Kerja

wuhuu... skrg nampaknye kite ada ikan berenang2...tp nmpk mcm berterbangan ...ataupun bergolek2...lihatlah ekor2nyee... golek2...golek2...

huh...such a pack day... kepala berat sgt harini... 7am-5pm berlari2 (tp x kurus pun..sbb x kuar peluh)... mana nk kurus... lari dalam lab je...air cond ala2 london plak tuh...pastu lunch aym goreng... hehehehe... tp yg paling menarik hari ni x semena2 aku leh plak kongsi rasa hati dgn manusia paling aku jaki slama ni... aku x mula key.. dia yg ajak aku ngumpat dulu...so aku pun tunjukkanlah skill aku...x sangka minah ni mmg pandai kutuk orang... igtkan kaku je jd robot dpn pc..hehhehe... kami bukan ape...bengang siot keje x abis2...sampel dtg mcm air...mulut customer pun cam air...laju je komplen...bos plak laju je bg diskaun... tebantut tau jumlah gaji aku..hahaha...

kpd labmate2 ku sekalian (jg pd kwn2 harapan negara), marilah kita sama2 bekerja keras demi negara...ats nama tanggungjawab & kepuasan diri.. bukan soal kampeni tuh bkn bapakku yg punya.. tp masalahnye plezzz la jgn mkn gaji buta...x rasa besalah ke...? hello ..dh mkn gaji tuh wat cara mkn gaji key...eh, mkn gaji pun aku gemuk jgk...x pyh tunggu nk ada bisnes sendiri baru nk mkn sedap...hehehe... life is HOW we think it is... work cool, baby.. anda shj yg boleh menyelamatkan diri anda dari high blood pressure...mane ada keje rileks,beb!

ada sape2 tahu tak knp seseorang tu (atau kita sndiri) susah nk lekat dkt 1 tpt keje dlm masa yg panjang?
a) cpt bosan siot!! xde hiburan
b) bos kedekut gaji
c) kerja teruk sgt
d) mnympah kt opismate
e) hubby cemburu..hehehe
f) i got better offer maa..(sume co. cari i)
g) mmg dh curse kt tpt tu..asal org msuk je msti x lama...

cpt..!! wanna know ur thought...mesti penah tepike kan...


3 ulasan:

highhope said...

emmm.... byk sebab gak yang membuatkan seseorg itu susah nak lekat dgr 1 kompeni je... tak kira la lelaki atau perumpuan... salah satu sebab utama yang biasa menjadi penyebab
i)gaji kurang
- kerja yang makin menimbun²,kadang² kerja org lain pun kita kena buatkan kalau ada increment mungkin kita akan rasa lebih dihargai... (tak salah kalau nak tambah gaji onthespot)... kerja² tambah onthespot tak pe... gaji kena adjust akhir tahun plak... it's not fair!!!
ii)crysis
- tetiba terjadi crysis tak kira antara bos ngan staff ke, boss dgn boss ke, staff ngan staff ke. bila ini berlaku dah tak seronok kerja... so apa lagi...gua blah je... malas nak tgk mangkuk jamban tu...

red said...

hahahaha...
nak tau nape..??
bg aku.. gaji cam hampeh..
lepastu kompeni kedekut nk naikkan gaji pekerja...

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.